luni, 30 octombrie 2017

O nouă etapă a luptei cu leucemia


          Medicul meu curant mi-a spus, de câteva ori, că, date  fiind particularitățile mele de vârstă și de boală, tratamentul pe care mi l-a administrat a fost  ”un vârf de cuțit”. Din nefericire, rezultatele puse în evidență de ultimele hemograme arată că leucemia mea nu mai vrea să se lase controlată prin acest tratament de tip ”mângâiere”. De aceea, medicul a cerut să acceptăm (eu și membri ai familiei mele) un tratament mai agresiv, dar ne-a atenționat că nu poate garanta ”remisia” și că tratamentul implică anumite riscuri majore. Informație din internet: ”Într-o remisie completă, toate semnele și simptomele maladiei dispar. Remisia completă poate dura câtțiva ani și poate fi considerată o vindecare.”

          Sunt, din nou, internat în secția de hematologie. După o perioadă de relativă relaxare, re-intensificarea pericolului implicat de leucemie îmi determină o re-intensificare a sentimentului de tristețe când constat că în viața mea mai există multă dezordine, multe probleme nerezolvate. Cred că sunt foarte puțini oamenii care pot spune cu reală convingere: ”Mi-am încheiat toate socotelile. Poți veni, moarte, să mă iei!
          Leucemiile sunt boli perfide. În urmă cu doar câteva zile a murit un om, domnul Crișu, despre care am mai scris aici. Era cu un an mai tânăr decât mine, un om simpatic, glumeț (de exemplu, în loc de trombocite spunea brontocite). Parcursese toate etapele tratamentului contra leucemiei sale, făcuse mai multe consolidări. Dar boala a revenit brusc, cu mare intensitate și l-a răpus în doar două zile, în spital. Mai cunosc cel puțin un caz concret de revenire a bolii după o perioadă considerabilă de remisie.
          Din câte am priceput eu, ceea ce medicina poate face de cele mai multe ori contra leucemiilor este să trateze simptomele. Cauzele, existente la niveluri profunde, de exemplu la nivelul măduvei, rămân, în mare măsură necunoscute.

POST-SCRIPTUM
Medicul mi-a spus că de mâine vor începe curele tratamentului mai intensiv și că, ”Dacă Dumnezeu va vrea, în a XI-a zi” mă va lăsa să plec acasă, într-o pauză.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu